Program de interventii integrate pentru someri – certitudinea unui viitor durabil
In urma unei analize amanuntite a datelor privind somajul si angajabilitatea, in judetele Buzau si Mures a fost constatata nevoia ridicata de a sprijini constant eforturile de a se integra profesional ale persoanele in cautarea unui loc de munca. Ca raspuns la aceasta nevoie Consiliul Judetean Buzau in parteneriat cu Asociatia Four Change, SC Centrul de Consultanta si Studii Europene SRL, RD Global Project Consulting SRL, Consiliul Judetean Mures, Tecseo SRL si SC Dechiro Consulting SRL au realizat timp de 18 luni proiectul Program de interventii integrate pentru someri – certitudinea unui viitor durabil.
Justificarea interventiei:
Nevoia persoanelor de incluziune pe piata fortei de munca reprezinta o permanenta provocare pentru autoritatile publice la nivel national, din perspective sociale, economice, culturale, bugetare. Initiativa acestui proiect a rezultat in urma colaborarii intre cele doua autoritati locale pentru a identifica modalitati de rezolvare a problemei locale in sfera incluziunii sociale, ocuparii si dezvoltarii mediului de afaceri prin antreprenoriat. Nevoile specifice ale beneficiarilor selectati au fost identificate ca urmare a unei analize realizata in colaborare cu AJOFM din fiecare judet.
Proiectul s-a adresat unui numar de 1227 persoane (1043 -regiunea SudEst si 184 regiunea Centru) dintre care: 244 persoane inactive, 159 aflate in cautarea unui loc de munca, 611 someri si 67 persoane care au parasit timpuriu scoala. Cele 1227 persoane au participat la un program de interventii integrate privind angajarea care a constat in programe de orientarea in cariera (informare,consiliere grup si individuala, medierea muncii) si formare profesionala ( au fiecare persoane a participat la cate 2 programe de formare profesionala de scurta durata, in functie de planul individual de orientare in cariera).
Proiectul a avut o abordare inovativa, deoarece a corelat cerintele pietei muncii si ale angajatorilor cu aptitutudinile beneficiarilor privind dezvoltarea sau alegerea unei cariere si cu abilitatile acestora de a activa intr-un anumit domeniu. Programul de formare profesionala a curprins 8 pachete cursuri: competente informatice 52h(56gr–840pers), comunicare si relatii publice100h(4gr–60pers), bazele contabilitatii120h(10gr-150pers), limba engleza100h(9gr–135pers), inspector resurse umane 100h(10grupe–150 pers), agent comercial 100h(9grupe–135pers), operator prelucrare si validare date 100h(4grupe-6pers) si competente antreprenoriale 100 h(10grupe–150pers).
Rezultatele proiectului
- 1227 beneficiari (1043 din SE si 184 din Centru) au fost informati si consiliati profesional privind elaborarea de planuri individuale de cariera
- 13440 de ore de informare si consiliere au fost furnizate în cadrul unor sesiuni în grup cu 20 de participanti
- 2 ore de consiliere profesioanala individuala (total de 1680 de ore)
- Beneficiarii au participat la urmatorele cursuri: comunicare si relatii publice, bazele contabilitatii, limba engleza, inspector resurse umane, agent comercial, operator prelucrare si validare date sau competente antreprenoriale
- Workshopul “Metode si tehnici de cautare a unui loc de munca” organizat in fiecare judet în cadrul caruia participantii au dobândit competentele de pregatire a CV-ului si a scrisorii de intentie, au dezvoltat abilitati de promovare a imaginii proprii, s-au instruit privind utilizarea site-urilor de job-uri, au participat la jocuri de rol privind prezentarea la interviu derulat. Fiecare beneficiar a participat la 8 ore de workshop
- 840 beneficiari au fost asistati în elaborarea de CV-uri conform normelor pietei muncii si scrisorii de intentie
- Au fost elaborate planuri individuale de mediere pentru absolventii cursurilor
- Peste 150 beneficiari au fost însotiti la interviurile de angajare
- 100 beneficiari au participat la programul de consultanta si asistenta pentru începerea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri “Sunt antreprenor!”
- 10 persoane au fost premiate cu 10.000 lei pentru initierea unei afaceri
- 25 de persoane au participat la un schimb de experienta in Italia
- Aproximativ 200 de persoane participante in cadrul proiectului si-au gasit un loc de munca.
Materiale ce pot veni in ajutorul beneficiarilor privind dezvoltarea unei afaceri:
- MODEL Contract Individual de Munca
- MODEL Fisa de post
- MODEL Plan de Comunicare
- Antreprenoriat in economia sociala_parte 1
- Antreprenoriat in economia sociala_parte 2
- Bugetul comunicational in cadrul unei organizatii
- De ce economie sociala?
- Marketingul serviciilor: definitii, caracteristici
- Strategii de comunicare si Marketing Online
- Modalitati de promovare online prin intermediul Google
- Model Plan de afaceri
- Model Plan financiar
Proiectul „Program de interventii integrate pentru someri – certitudinea unui viitor durabil“ a fost cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara nr. 5 „Promovarea masurilor active de ocupare“, Domeniul major de interventie 5.1 „Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare“.