Inca o zi petrecuta in mijlocul copiilor de la scoala din Cosoba
In cadrul proiectului “Punem judetul Giurgiu pe harta educatiei din Romania” au loc, inca din 2018, intalniri sistematice cu elevi din invatamantul primar si gimnazial din comunele Cosoba, Crevedia Mare si Stoenesti. Este vorba despre zone geografice sarace, cu servicii putine, cu un numar ridicat de persoane aflate in risc de marginalizare sociala si un sistem de educatie cu multe probleme: personal necalificat, programe scolare invechite sau neadaptate cerintelor pietei si implicit, copii care nu au aceleasi oportunitati ca in alte arii geografice mai dezvoltate.
Prin intermediul intalnirilor din cadrul Clubului “Vocea copiilor” in spatii amenajate special tip ludoteca, acestia au pentru prima data acces la mijloace moderne si inovatoare de invatare ce faciliteaza familiarizarea cu noi concepte.
Expertii Asociatiei Four Change printr-un proces de invatare experientiala, abordeaza in cadrul atelierelor teme precum: educatie financiara/antreprenoriala, dezvoltarea de competente IT, siguranta online, vorbit în public, cunoasterea si exprimarea emotiilor, sanatatea corpului meu si a celor din jur, dezvoltarea durabila etc. Prin intermediul jocului ghidat, al dezbaterilor si activitatilor practice, copii descopera diferite aspecte legate de propria persoana, de comunitate si de problemele globale cu care ne confruntam, dar si modalitati prin care se pot implica activ in viata comunitatii.
Demn de mentionat este ca, in elaborarea si implementarea acestui tip de program, am tinut cont de aspecte importante, precum:
– stimularea creativitatii si a imaginatiei, valorizarea talentului si a abilitatilor dobandite anterior, precum si dezvoltarea unor noi abilitati;
– dezvoltarea autonomiei in actiune, gandire si exprimare, a spontaneitatii si a initiativei;
– faptul ca sunt in etapa de dezvoltare emotionala si totodata, etapa in care imaginatia si creativitatea pot fi dezvoltate cu usurinta.
In cadrul atelierului de joi, 20 februarie, tema abordata a fost legata de drepturile copilului. Astfel, impreuna cu Alexandra si Raluca (facilitatorii Asociatiei) au povestit despre drepturile lor. Fetele le-aau prezentat o lista cu drepturile reale si altele false, iar ei au fost invitati sa ghiceasca care sunt raspunsurile corecte. Au urmat dezbaterile in baza raspunsurilor si s-a discutat despre responsabilitati, ca la final sa fie folosita parasuta pentru fixarea informatiilor.
Copiii s-au distrat, iar concluzia intalnirii a fost ca cei mai multi isi cunosteau drepturile.
Este esential ca prin acest program, copiii sa-si însuseasca notiuni de implicare comunitara, participare civica, voluntariat si experimenteze analizarea problemelor din comunitate si a initierii unui proiect pentru a putea contribui in mod direct la rezolvarea problemelor cu care se confrunta comunitatea in care traiesc.