Cum s-au derulat atelierele din noiembrie cu beneficiarii de A Doua Șansă?
În prima etapă, au fost ghidați să deseneze un munte și să își imagineze că muntele este școala. Al doilea pas a fost să se gândească la drumul lor, la parcursul pe care l-au avut în anii de școală și să descrie care sunt obstacolele și reușitele lor.
Majoritatea au găsit mai multe obstacole decât reușite. Astfel, nu reușesc să vină la ore din cauza:
– orelor de școală care se suprapun cu cele de lucru;
– îngrijirii copiilor;
– problemelor de sănătate;
– temerii că nu vor reuși să țină pasul cu materia;
– temerii că nu vor înțelege despre ce vorbește profesorul.
În ceea ce privește reușitele, au fost discuții intense, inițial singurul beneficiu ușor de identificat fiind diploma.
Pe parcurs, însă, au apărut și altele:
– socializarea cu colegii;
– reușita în încercările de a-și face temele;
– prezența la ore cât de des posibil;
– implicare activă la materiile preferate.
*Aripi spre viitor – derulat în parteneriat cu Fundatia Estuar, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6.
**Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020