Arata ca esti candidatul ideal!
Vă aflați în căutarea unui loc de muncă, ați aplicat pentru locul de muncă dorit și sunteți chemat(ă) la un prim interviu de angajare. Acesta este momentul dumneavoastră, șansa de a demonstra ce știți să faceți și cine sunteți cu adevărat.
Desigur că emoțiile își pot face apariția dar e important șă le transformați în trăiri pozitive, să le gestionați și să profitați la maxim de întâlnirea cu viitorul dumneavoastră angajator.
Dincolo de experiența, cunoștințele și abilitățile necesare poziției scoase la concurs, orice angajator caută în persoana din fața sa angajatul ideal și din multiple alte perspective (angajatul ideal pentru echipa din care va face parte, pentru posibilele activități viitoare ale organizației/instituției etc.).
Vă prezentăm mai jos câteva posibile perspective care pot face din dumneavostră angajatul ideal și îl pot conduce pe angajator la concluzia că sunteți persoana care deține exact acele calități pe care le caută la un angajat:
- Arătați că aveți planuri! Vă recomandăm ca la întrebări de tipul “Unde vă vedeți peste X ani?” să nu răspundeți că nu știți sau că nu v-ați gândit încă. Un angajator va aprecia întotdeauna o persoană hotărâtă, care are planuri de viitor și care este pregătită să și le urmeze. Este de asemenea important să subliniați cum locul de muncă pentru care ați aplicat contribuie la planurile dvs. profesionale și, de ce nu, personale (ex.: când acesta presupune mutarea într-o altă localitate sau călătorii frecvente). Persoanele care nu au planuri de viitor și nu își stabilesc obiective sunt percepute ca având un grad destul de scăzut de motivație și determinare. Arătați că nu este cazul dumneavoastră!
- Fiți entuziaști! Orice angajator va prefera o persoană pozitivă și entuaziată în locul unei persoane sceptică și negativistă. Aceasta este o persoană care se va integra cu o mai mare ușurință în cadrul echipei și o persoană capabilă să dinamizeze relațiile cu cei din jur. Fiți deschis(ă), zâmbiți și arătați-vă entuziasmați!
- Arătați că sunteți în permanență interesați de dezvoltarea personală! Desigur că orice angajator vă alege pentru calitățile, competențele și cunoștințele pe care le dețineți la momentul interviului însă, dincolo de acestea, va aprecia să vadă în dumneavoastră o persoană cu un excelent potențial de învățare și dezvoltare.
- Nu aruncați vina pe alții! Una dintre greșelile cele mai mari pe care le puteți face în cadrul unui interviu este să puneți într-o lumină proastă actualul/fostul angajator sau să lăsați de ințeles faptul că anumite lucruri vi s-au întâmplat din vina altora ori ca urmare a unui ghinion personal. Această abordare îi va transmite angajatorului faptul că sunteți o persoană mai degrabă dificilă, care mai are multe de învățat la capitolul integritate și o persoană fără simțul responsabilității față de faptele sale.
- Arătați că sunteți o persoană echilibrată! Este ușor de anticipat faptul că, indiferent de experiența pe care o dețineți, angajatorii se feresc de persoane dificile și care manifestă comportamente ciudate sau poate chiar extreme. Este deci de dorit să arătați că sunteți o persoană echilibrată, care se poate adapta cu ușurință, care nu va crea dificultăți și care nu va întâmpina probleme de integrare în cadrul unei echipei.
*****
Material realizat in cadrul proiectului „Program de intervenţii integrate pentru şomeri – certitudinea unui viitor durabil” implementat de Consiliul Judeţean Buzău în parteneriat cu Asociaţia Four Change, SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL, SC RD Global Project Consulting SRL, Consiliul Judeţean Mureş şi Tecseo SRL si cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Regional Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.